Catalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.11.2023 01:11

Pe noi drumuri cu amortizoarele structurale TUBUS de la ACE: inovația în materie de scaune rulante cu o singură axă de la Hoss Mobility

Există mult loc pentru îmbunătățiri în ceea ce privește proiectarea scaunelor cu rotile. Acest lucru este demonstrat de Hoss Mobility cu un singur ax, care a fost dezvoltat pe baza unui Segway. Scaunul cu rotile electric de la compania austriacă cu același nume este manevrabil și este un scaun cu rotile pentru toate tipurile de teren. Echipa condusă de fondatorul și inginerul electric Lukas Rigler a instalat amortizoare structurale de la ACE pentru a asigura confortul persoanelor cu mobilitate limitată pe orice suprafață.

Utilizarea Segway-urilor ca bază pentru scaunele rulante ale viitorului pare paradoxală la început. La urma urmei, chiar și persoanele fără dizabilități primesc instrucțiuni atunci când folosesc pentru prima dată vehiculul de agrement, pentru a evita căderile sau accidentele. Problema siguranței este și mai importantă pentru persoanele care folosesc scaune cu rotile pentru a se deplasa și care doresc să iasă din traseele bătute. Inovația echipei lui Lukas Rigler, care a venit cu ideea scaunului cu rotile mai mult din întâmplare, se adresează în mod special acestor persoane: "Când m-am despărțit de Segway-ul meu privat, am fost surprins să aflu că un utilizator de scaun cu rotile a fost cumpărătorul. Acesta dorea să îl transforme într-un nou tip de scaun cu rotile. Abia atunci mi-am dat seama de valoarea adăugată a tehnologiei cu o singură axă." În sectorul scaunelor rulante, manevrabilitatea și funcționarea intuitivă a unui Segway sunt într-adevăr revoluționare, și nu doar pentru designeri precum Lukas Rigler. Designul, pe care l-a perfecționat împreună cu tehnicianul de acționare Dominik Lorenz și pe care l-a livrat de mai bine de 200 de ori, face posibilă pentru prima dată întoarcerea pe loc în timp ce se stă în scaunul cu rotile, trecerea peste dealuri și văi și chiar traversarea în siguranță a terenului înzăpezit - toate acestea cu dimensiuni compacte. Roțile mai mari în comparație cu roțile mici ale modelelor disponibile în comerț se dovedesc, de asemenea, a fi un avantaj. Acest lucru a devenit evident atunci când l-a ajutat pe cumpărătorul vechiului său Segway să realizeze conversia și să dezvolte prototipul Hoss Mobility. Pentru a exploata întregul potențial al propulsorului Segway cu autoechilibrare, designerul a creat un scaun cu rotile de la zero.


Viteze și amortizare adecvată ca provocări

Caracteristica specială a scaunului său cu rotile, botezat "Hoss", și cheia manevrabilității sale intuitive este capacitatea vehiculului cu un singur ax de a se stabiliza în mod dinamic. Pentru a explica acest lucru, Lukas Rigler face o comparație cu cel mai familiar mijloc intuitiv de locomoție, corpul nostru: "Dacă o persoană se apleacă în față fără să-și miște picioarele, ar cădea pe nas. Pentru a preveni o cădere, creierul îi spune să mute un picior în față în acel moment. Așadar, dacă te apleci în față, te deplasezi inevitabil înainte, pas cu pas. Hoss-ul nostru face același lucru, dar cu roți în loc de picioare. Procesoarele puternice și motoarele electrice preiau funcția creierului și a mușchilor din vehiculul nostru. Iar senzorii de mișcare și de înclinare ne protejează împotriva căderii." Aceștia au sarcina de a analiza în permanență comportamentul de conducere, iar un sistem mecanic independent de susținere stabilizează scaunul cu rotile din față și din spate, dacă este necesar. Un mecanism de pliere se extinde imediat în cazul unei defecțiuni a sistemului și aduce Hoss-ul la staționare. În timp ce un scaun cu rotile electric convențional poate fi propulsat de obicei cu aproximativ 6 km/h, Hoss Mobility poate atinge viteze de 15 km/h. Potrivit specialistului în propulsie Dominik Lorenz, persoanele cu mobilitate limitată doresc să fie restricționate cât mai puțin posibil atunci când vine vorba de plăcerea de a conduce.

Una dintre provocările cu care s-a confruntat echipa a fost viteza relativ mare pe care o poate atinge un Hoss Mobility pe teren plat. Pe termen lung, acest lucru solicită foarte mult anatomia conducătorului, mai ales pe teren accidentat. Lukas Rigler s-a confruntat și cu această sarcină legată de design mai degrabă din întâmplare în timpul dezvoltării către producția de serie și notează: "Interesant este că, în timpul cercetărilor, de exemplu la standurile de la târguri, aproape nimeni într-un scaun cu rotile nu mi-a pus problema unei mai bune amortizoare. Impresia era mai degrabă că scaunele cu rotile sunt așa cum sunt și trebuie să te obișnuiești cu ele. Abia atunci când un potențial client a venit în vizită am devenit conștient de amortizare. Domnul avea un scaun cu rotile cu acționare manuală care arăta ca și cum Angus MacGyver ar fi umblat la el, iar o modificare importantă pe care utilizatorul o construise singur era amortizarea acestuia."În timp ce Lukas Rigler se gândise la suspensii independente, amortizoare și arcuri cu gaz, bărbatul i-a dat ideea de a transforma scaunul ca întreg într-o zonă de amortizare și confort. Pentru a depăși această provocare, a început o căutare pe internet.


Amortizarea în stare solidă sub forma TUBUS de la ACE ca soluție

Atenția sa s-a îndreptat rapid către ACE Stoßdämpfer GmbH. Gama largă de produse și site-ul bine structurat www.ace-ace.de au fost convingătoare. În plus, existența unei structuri de vânzări proprii în Austria a facilitat și mai mult contactul inițial. Colaborarea la fața locului s-a dovedit a fi pe cât de simplă, pe atât de orientată spre obiective. Deși inginerul proiectant se gândise la o soluție practică cu componente hidraulice, Hans-Jürgen Greindl, inginerul de vânzări responsabil de la ACE Stoßdämpfer GmbH, l-a surprins cu propriile sale cercetări și cu o propunere alternativă mult mai rentabilă. "Persoana mea de contact de la ACE mi-a sugerat amortizoarele în stare solidă ca fiind o alegere inteligentă pentru amortizarea scaunului. Amortizoarele structurale ACE la care se gândea el sunt mai puțin sensibile la murdărie, nu au ghidaje sau alte părți sensibile și, prin urmare, sunt practic indestructibile. După câteva teste pe șosea, am fost convins", își amintește Lukas Rigler. Pentru specialiștii de la ACE nu a existat nicio îndoială că TUBUS, care se numesc TUBUS datorită formei lor asemănătoare unui tub, își vor îndeplini misiunea, și nu doar datorită designului. Inginerii din Langenfeld, în Renania, au putut, de asemenea, să se bucure de experiența unei alte aplicații. TUBUS a fost deja utilizat pentru a optimiza cu succes caracteristicile de conducere ale scuterelor electrice pentru piloți cu greutăți diferite. În aceste soluții personalizate, inginerii proiectanți de la ACE au folosit amortizoare structurale diferite pentru diferite clase de greutate.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1

Hoss Mobility GmbH a optat pentru familia de produse TR de la ACE dintr-un număr mare de peste 150 de soluții individuale standard. Aceasta se caracterizează printr-o decelerare moale. Designul compact al acestor scaune rulante manevrabile este crucial pentru a profita la maximum de avantajele lor. Tipurile TR au fost dezvoltate special pentru o cursă maximă cuprinsă între 12 și 60 mm cu o înălțime totală minimă, prin care absorbția de energie pe cursă variază între 1,2 Nm și 146 Nm. Amortizoarele sunt disponibile în formate cu diametre de la 29 mm la 100 mm. Toate aceste elemente gata de instalare, care nu necesită întreținere, sunt fabricate din elastomer de copoliester, care se încălzește doar puțin și, prin urmare, asigură o amortizare constantă. În comparație cu alte componente care decelera forțele inerțiale, cum ar fi amortizoarele din cauciuc sau arcurile din oțel, TUBUS impresionează cu o durată de viață de peste 1 milion de curse de sarcină, ceea ce le face potrivite pentru funcționarea continuă în regim off-road și chiar teoretic potrivite pentru moștenirea de la o generație de șoferi la alta.


În această aplicație, sunt instalate modele de tip TR63-43. Primul număr reprezintă diametrul componentei, iar al doilea, cursa maximă. Acest tip este capabil să reducă 12,0 Nm/cursă. Pentru situații de urgență, ar fi permisă chiar și o valoare de 17,0 Nm/cursă. Atunci când nu sunt montate pe revoluționarul scaun cu rotile cu o singură axă, TUBUS-urile din această serie sunt potrivite ca amortizoare de poziție finală în axe liniare, în construcția de scule și mașini-unelte, în dispozitive hidraulice și pneumatice, dispozitive de manipulare și alte aplicații. Deoarece pot fi montate rapid și ușor sub scaunul oricărui Hoss Mobility cu ajutorul unui șurub special, multe persoane cu dizabilități beneficiază deja de o îmbunătățire semnificativă a calității vieții lor.

Mai multe știri

Digitalizarea și abordarea lean management sunt văzute ca o cură de slăbire binevenită în multe c...

Atunci când testează scaunele rulante, producătorii merg la sigur din motive ușor d...

Atunci când testează scaunele rulante, producătorii merg la sigur din motive ușor d...

22.12.2023 01:05

Amortizoare de siguranță
Specialiștii în oprirea de urgență sărbătoresc premierele în film și televiziune
Când vine vorba de tehnologia de amortizare industrială, ACE este unul dintre primele porturi de apel pentru majoritatea inginerilor și proiectanților din întreaga lume. Indiferent de solicitările pe care experții le au în aceste zile, ACE le răspunde întotdeauna rapid, fie online, fie prin contact personal la fața locului.
Eliberare în timpul manipulării și transformării: șurubelniță universală cu arc de tracțiune cu gaz și amortizoare structurale de la ACE