Catalog

• DIN EN ISO 9001
  • ISO 17025
  • ISO 13485

29.06.2023 01:06

Premiul Eppendorf pentru tineri cercetători europeni 2023 este acordat lui Maurice Michel, Suedia

În acest an, compania Eppendorf SE din Hamburg, specializată în științele vieții, acordă pentru a 28-a oară prestigiosul său premiu pentru cercetare. Juriul independent, prezidat de profesorul Reinhard Jahn, l-a ales pe Dr. Maurice Michel, de la Laboratorul Știință pentru viață, Karolinska Institutet, Stockholm, Suedia, drept câștigător al Premiului Eppendorf pentru tineri cercetători europeni 2023.

Maurice Michel, născut în 1986, primește premiul de 20.000 de euro pentru cercetările sale privind funcțiile artificiale ale enzimelor de reparare a ADN-ului pentru tratamentul bolilor. Dr. Michel a demonstrat că legarea unei molecule mici la situsul activ al unei enzime de reparare a ADN-ului nu numai că îi crește activitatea, dar o determină să efectueze o reacție care nu se regăsește în proteina liberă, ceea ce duce la o mai bună reparare a ADN-ului după deteriorarea oxidativă.

"Aceste descoperiri revoluționare ar putea avea aplicații de anvergură în tratamentul cancerului sau al degenerării legate de vârstă", a declarat juriul.

Maurice Michel: "Este o onoare imensă și mă simt umilit să fiu distins cu Premiul Eppendorf 2023. Acest lucru nu ar fi fost posibil fără contribuția și spiritul multor oameni de știință, fie că este vorba de colegi sau colaboratori, precum și de mentori și de o familie incredibilă pe care o numesc a mea. Premiul recunoaște potențialul de a manipula la discreție funcțiile enzimatice din celulele vii. Folosind organocatalizatori cu molecule mici, am instalat noi reacții biochimice în cadrul unei enzime și am reușit astfel să rescriem calea de reparare a exciziei bazelor. Cercetările noastre se concentrează acum pe o extindere a acestei baze tehnologice prin investigarea altor enzime și înțelegerea căilor de reacție biochimică și a consecințelor lor biologice. Redirecționarea sau reducerea deteriorării oxidative a ADN-ului în funcție de nevoile individuale ar putea servi drept o nouă strategie pentru dezvoltarea terapiei de precizie a viitorului."

Ceremonia de decernare a premiului a avut loc la 22 iunie 2023, la Centrul de formare avansată al Laboratorului European de Biologie Moleculară (EMBL) din Heidelberg, Germania.

Informații suplimentare privind modalitățile de aplicare, criteriile de selecție și câștigătorii anteriori ai Premiului Eppendorf pentru tineri cercetători europeni pot fi găsite la adresa www.eppendorf.com/award.

Prin Premiul Eppendorf pentru tineri cercetători europeni, care a fost înființat în 1995, Eppendorf SE onorează activitatea remarcabilă în domeniul cercetării biomedicale și sprijină tinerii cercetători din Europa cu vârsta de până la 35 de ani. Premiul Eppendorf este acordat în parteneriat cu revista științifică Nature. Câștigătorul premiului este selectat de un comitet independent format din Prof. Reinhard Jahn (Institutul Max Planck pentru Științe Multidisciplinare, Göttingen, Germania), Sadaf Farooqi (Institutul Wellcome-MRC de Științe Metabolice, Cambridge, Marea Britanie), Madeline Lancaster (Laboratorul MRC de Biologie Moleculară, Cambridge, Marea Britanie), Ben Lehner (Institutul Wellcome Sanger, Cambridge, Marea Britanie ; Centrul pentru Reglementare Genomică PRBB, Barcelona, Spania) și Laura Machesky (Universitatea din Cambridge, Marea Britanie).

Mai multe știri

Cu Mastercycler® X40, rutina zilnică de laborator nu numai că va fi fiabilă și eficientă, dar...

Takara Bio Inc. (Takara Bio) și Eppendorf SE, două companii de top din industria științelor vieții, au plăcerea de a anunța colaborarea lor în cadrul unui acord strategic de co-marketing.
promoții 01 septembrie 2023 - 31 decembrie 2023
La Eppendorf, recunoaștem rolul cheie pe care consumabilele din plastic îl joacă în laborator. În același timp, suntem conștienți că echilibrarea cerințelor științei moderne cu grija pentru mediu este o provocare cheie pentru managementul unui laborator de științe ale vieții. Prin urmare, urmăm principiul "Reducere, reutilizare, reciclare" ori de câte ori este posibil și ne bazăm din ce în ce mai mult pe utilizarea de materii prime bio.

Pipete Eppendorf Xplorer® și Xplorer plus cu un singur canal au fost certificate cu eticheta...