Catalog

08.07.2024 01:07

Premiul Eppendorf pentru tineri europeni

Investigatori 2024 îi revine lui Clemens Plaschka, Austria

Hamburg, 28 iunie 2024
Anul acesta, compania Eppendorf SE, cu sediul în Hamburg, specializată în științele vieții, prezintă pentru a 29-a oară prestigiosul său premiu pentru cercetare. Juriul independent prezidat de Prof. Laura Machesky, Cambridge, Marea Britanie, l-a selectat pe Dr. Clemens Plaschka, IMP - Institutul de Patologie Moleculară, Viena, Austria, drept câștigător al Premiului Eppendorf pentru tineri cercetători europeni 2024.
Clemens Plaschka, născut în 1989, primește premiul în valoare de 20 000 EUR pentru cercetările sale privind mașinile moleculare care produc și exportă ARN mesager. Premiul este acordat în semn de recunoaștere a descoperirilor sale revoluționare care scot la iveală mecanismele de producție și maturare a ARNm. Mai multe mașini celulare complexe sunt implicate în producerea ARNm, care procesează și controlează maturarea și eventualul export al ARNm din nucleu în citoplasmă.

"Studiile structurale și mecaniciste ale lui Plaschka au oferit o perspectivă fundamentală asupra modului în care celulele exprimă genele, iar munca sa are implicații pentru bolile umane în care apar mutații în mecanismele-cheie de procesare a ARNm", a declarat juriul.

Clemens Plaschka: "Sunt încântat să primesc Premiul Eppendorf pentru tineri cercetători europeni 2024. Acest premiu este o recunoaștere specială pentru echipa noastră de cercetare foarte motivată, ale cărei eforturi au făcut acest lucru posibil. De asemenea, sunt foarte recunoscătoare pentru sprijinul excelent din partea IMP și Boehringer Ingelheim, a ERC, a colegilor noștri de la Vienna BioCenter și din afară, precum și a familiei mele. Premiul recunoaște contribuțiile noastre la descoperirea mecanismelor structurale prin care se formează un ARNm uman. Cu toate acestea, multe întrebări rămân fără răspuns. În anii următori, așteptăm cu nerăbdare să înțelegem mai bine procesele moleculare care reglează modul în care se formează și se distruge un ARNm ."
Pe lângă câștigătorul Premiului Eppendorf 2024, au fost premiați și doi finaliști.
Irma Querques, profesor asistent și lider de grup la Laboratoarele Max Perutz din cadrul Universității din Viena, primește premiul pentru activitatea sa privind dezvoltarea de noi strategii pentru manipularea genetică mediată de transpozoni și descoperirea bazei structurale a transpoziției asociate CRISPR. "Munca lui Querques nu numai că oferă noi perspective mecaniciste
asupra modului în care aceste unități mobile permit inserția specifică site-ului, dar și noi strategii programabile pentru modificarea genetică direcționată", au declarat juriul.
Phong Nguyen, postdoctorand la Institutul Hubrecht din Utrecht, este premiat pentru cercetările sale privind mecanismele moleculare și celulare ale regenerării inimii. El a descoperit o secvență detaliată de evenimente moleculare care controlează degradarea și reconstrucția elementelor structurale în mușchiul inimii, permițând celulelor să prolifereze și să se integreze funcțional în inima lezată. Juriul a remarcat că descoperirea sa oferă o perspectivă fundamentală asupra biologiei regenerării țesuturilor și oferă noi ținte pentru viitoarele abordări terapeutice ale leziunilor cardiace.

Ceremonia de decernare a premiului a avut loc la 27 iunie 2024 la Centrul de Formare Avansată al Laboratorului European de Biologie Moleculară (EMBL) din Heidelberg.

Informații suplimentare privind modalitățile de aplicare, criteriile de selecție și câștigătorii anteriori ai Premiului Eppendorf pentru tineri cercetători europeni pot fi găsite la www.eppendorf.com/award.

Prin Premiul Eppendorf pentru tineri cercetători europeni, inițiat în 1995, Eppendorf SE recunoaște activitatea de cercetare remarcabilă din sectorul biomedical și  sprijină tinerii cercetători din Europa până la vârsta de 35 de ani. Premiul Eppendorf este prezentat în cooperare cu revista științifică Nature. premiul este decis de un juriu independent format din Laura Machesky (Universitatea din
Cambridge, Regatul Unit), Sadaf Farooqi (Wellcome-MRC Institute of Metabolic Science, Cambridge,
Regatul Unit), Madeline Lancaster (MRC Laboratory of Molecular Biology, Cambridge, Regatul Unit), Ben Lehner ((Wellcome Sanger Institute, Cambridge, Regatul Unit; Center for Genomic Regulation PRBB, Barcelona, Spania), Stefan Raunser (Max Planck Institute of Molecular Physiology, Dortmund) și Michael Sixt (Institute of Science and Technology Austria ISTA, Klosterneuburg, Austria).

Mai multe știri