Supfina Grieshaber GmbH & Co. KG
Supfina Grieshaber GmbH & Co. KG
12.02.2024 14:02
Industria rulmenților rămâne în urmă în ceea ce privește producția autonomă
Din ce în ce mai puțini oameni trebuie să producă din ce în ce mai mult. Aceasta este deja o tendință de lungă durată din trecut, care va continua și în viitor. Va deveni chiar o necesitate esențială. Conceptele actuale de producție din industria rulmenților necesită personal înalt calificat, chiar și sau mai ales atunci când sunt foarte automatizate. Este nevoie de oameni pentru operare, configurare și optimizare.
Dar ce se întâmplă atunci când oamenii pur și simplu nu mai sunt disponibili?
O observație care poate fi făcută în întreaga lume, din diverse motive, este lipsa de personal. Fie că este vorba de lipsa de formare, de concurența dintre companii sau pur și simplu de o întreagă generație care nu dorește să lucreze într-un mediu de producție tradițional, rezultatul este același.
Deoarece această problemă nu afectează doar industria rulmenților, ci și toate celelalte industrii și sectoare, în ultimii ani a existat o creștere rapidă a dezvoltării. Producția autonomă este de mult timp un standard în multe sectoare industriale. Cu toate acestea, în industria rulmenților, ea este încă puțin sau deloc existentă. În acest domeniu, mediul de producție pentru componentele rulmenților trebuie să recupereze decalajul pentru a rămâne competitiv pe termen lung.
. Motivele pentru acest lucru au fost până acum cerințele speciale ale industriei. Flexibilitatea ridicată, diversitatea pieselor cu dimensiuni și cantități mici de loturi au condus până acum la structuri de producție convenționale. În special în segmentul rulmenților industriali. Deși s-a investit masiv în automatizare, automatizarea nu înseamnă neapărat autonomă. Sistemele autonome au fost, de asemenea, implementate în cazuri individuale, dar acest lucru a condus, de obicei, la soluții tehnice foarte complexe.
Dacă privim puțin mai departe decât mediul industrial sau producția industrială, această megatendință devine și mai clară. Sectorul logistic este în frunte cu centrele de distribuție autonome. Sau ne uităm la agricultură, unde mașinile de recoltat autonome au fost dezvoltate și utilizate de mult timp. Realizarea aceluiași lucru sau chiar mai mult cu mai puțini oameni este numitorul comun.
Dezvoltarea consecventă abordează megatendința
Supfina Grieshaber a fost furnizor și partener de dezvoltare pentru industria internațională a rulmenților timp de decenii și a contribuit la modelarea multor tendințe din trecut. Prin urmare, era evident că Supfina va aborda și acest subiect de tendință. Pentru a cartografia lanțul de producție al unui inel de rulmenți, trebuie cartografiat în mod autonom și procesul de superfinisare. Și tocmai în această etapă a procesului de suprafinisare apar obstacole deosebite în timpul implementării. Punctul de plecare al Supfina a fost reprezentat și de soluțiile existente, cum ar fi seriile RacePro și RaceFlex, care au dat dovadă de eficiență. Deși acestea pot fi utilizate în mod foarte flexibil și au, de asemenea, un grad ridicat de automatizare, aceste mașini sunt concepute astfel încât oamenii să joace un rol central. Procesele de setare, secvențele de producție, cum ar fi schimbările de scule și interacțiunea cu sistemul de control, sunt optimizate pentru operator.
Acestea sunt mașini care se încadrează în structura de producție actuală, dar care nu îndeplinesc cerințele unei abordări autonome.
Seria Supfina Race Modular este, prin urmare, o nouă completare a portofoliului. În colaborare foarte strânsă cu clienții noștri, această soluție de sistem a fost dezvoltată în mod sistematic pentru funcționarea autonomă și fără echipaj uman. Toate procesele cheie de producție sunt automatizate. Procesul de schimbare a loturilor sau de pregătire mecanică, schimbarea sculelor sau a pietrelor de finisare în producție și manipularea clasică a componentelor sunt cartografiate 24/7 fără operator. Numele seriei reflectă deja designul său modular, care permite maparea unei game largi de funcții. Aceasta, la rândul său, răspunde cerințelor de proces diverse în legătură cu diferitele tipuri de rulmenți. Configurația poate fi adaptată la modele de rulmenți, cum ar fi rulmenții cu role cilindrice, rulmenții cu role conice, rulmenții cu role sferice sau rulmenții cu bile, de exemplu, și poate fi extinsă în orice moment într-o manieră adaptată la viitor.
Pentru a realiza funcționalitatea menționată anterior din punct de vedere tehnic, mașina este echipată cu caracteristici care fac posibil întregul proces în practică. Elementele mașinii, cum ar fi acționarea piesei de prelucrat, suportul de bloc, sistemul de centrare și manipularea piesei de prelucrat, sunt proiectate cu interfețe acționate automat. Acestea și elementele asociate pot fi scoase și readuse la mașină cu ajutorul unui robot cu 6 axe. Prin urmare, robotul joacă un rol central în realizare. Cu toate acestea, un robot singur nu este suficient. Numai prin îmbinarea robotului și a mașinii de prelucrare într-o singură unitate se poate crea o soluție practicabilă.
Nu în ultimul rând, întreaga comunicare de date joacă, de asemenea, un rol decisiv. Dacă nu există un operator care să poată introduce piesa de prelucrat și datele de procesare la controler, aceste date trebuie transferate prin intermediul interfețelor către infrastructura IT.
Relevanța merge mult dincolo de Superfinish
Cu toate acestea, pentru utilizatorul unui astfel de sistem, o mașină Superfinish nu poate fi privită în mod izolat. Interacțiunea dintre mașina care realizează etapa finală de prelucrare și întreaga linie sau celulă de producție este crucială. În plus, procesele operaționale și logistice trebuie, de asemenea, să fie incluse în planificarea unei astfel de structuri de producție. Modul în care piesele de prelucrat și uneltele sunt puse la dispoziția sistemului sunt doar câteva exemple de aspecte cheie care depășesc mașina în sine.
Privind toate aceste subiecte din perspectiva actuală, producția de rulmenți foarte flexibilă și autonomă pare a fi un salt foarte lung în viitor. Pentru unii, acest salt va părea prea departe. Dar unele companii au făcut deja acest salt uriaș în viitor și au fost livrate primele utilaje din seria Supfina Race Modular.
În concluzie, rămâne de spus că pentru a contura această schimbare în industria rulmenților este nevoie de angajamentul unei întregi industrii, inclusiv al sectorului de inginerie mecanică asociat.
19.01.2024 03:00
Supfina este Hero Customer 2024Supfina este Hero Customer 2024 în cadrul sistemului Siemens Solid Edge CAD.
Supfina a...
25.02.2023 00:00
Premiera europeană a Supfina Fact06.02.2023 01:00
Rectificare cu două fețe - Eficientă ca niciodată31.01.2023 02:00
Poate fi ingineria mecanică durabilă?06.12.2021 02:00
Supfina este excelent ...